Translate

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009

Να μην ξεχνιόμαστε

Καλοκαιράκι στα μισά του και όλος ο κόσμος στο ΕΚΑΒ, ασχολείται με διακοπές και καλά κάνει. Που θα πάμε, πως θα το οργανώσουμε, τι τριήμερα βγαίνουν και τα σχετικά.
Δεν ζηλεύω που δεν μπορώ να συμμετέχω στο γενικότερο κλίμα, γιατί αφού τσακίστηκα, πρώτη προτεραιότητα είναι να σταθώ στα πόδια μου. Και φέτος ας την περάσω με εκδρομές στον Ευαγγελισμό και τον Ερυθρό.
Έχω όμως κι άλλο άτομο που δεν ασχολείται με τις διακοπές και γενικότερα με τις χαρές της ζωής. Τη φίλη μου την Κωσταδιού. Η οποία έχει μόνο μία χαρά στη ζωή της. Να κυνηγάει κόσμο. Προανήγγειλε διώξεις από Σεπτέμβριο, αρχίζοντας από που αλλού, από Αεροδιακομιδές. Και ενημέρωσε συνάδελφο να ετοιμάζεται, να βγει σε τομέα.
Η γνώμη μου Σοφία είναι να τον βγάλεις από τώρα, γιατί όσο το αναβάλεις μπορεί να μην προλάβεις και να μείνεις με τη χαρά. Βέβαια εγώ την καταλαβαίνω. Όσους προλάβει να εκδικηθεί, με την κυβέρνηση θνήσκουσα και χωρίς περαιτέρω προοπτική εξουσίας.
Την Σοφία πρέπει να την προσέχουμε παιδιά. Είναι είδος προς εξαφάνιση. Για να πω την αμαρτία μου, εγώ πίστευα ότι έχει ήδη εκλείψει. Ότι σήμερα υπάρχουν άνθρωποι που αποδεικνύουν την ανωτερότητά τους, μέσα από τα έργα και τις ικανότητές τους. Όχι μέσα από την δυνατότητά τους να κάνουν κακό στους άλλους.
Αυτή η δεύτερη κατηγορία, μου θυμίζει τα όσα έχω διαβάσει για την περίοδο της Κατοχής. Όλα τα κομπλεξικά ανθρωπάκια, για να αισθανθούν σπουδαίοι έγιναν συνεργάτες των Γερμανών. Στην αντίπερα όχθη πραγματικά σπουδαίοι άνθρωποι διάλεξαν τον δύσκολο δρόμο. Με πιο γνωστό παράδειγμα του γιατρού Πέτρου Κόκκαλη, ο οποίος παρ' ότι είχε Γερμανική παιδεία και του πρότειναν ακόμη και υπουργείο στην κατοχική κυβέρνηση, προτίμησε το βουνό.
Και στη Σοφία αν δώσουν Υπουργείο, αλλά χωρίς δυνατότητα να κυνηγάει κόσμο, να είστε σίγουροι ότι θα αρνηθεί. Πως να το κάνουμε. Εξουσία χωρίς διώξεις, είναι ατμόσφαιρα χωρίς οξυγόνο.
Και την λυπάμαι και μερικές φορές. Γιατί τόσα χρόνια δεν έχει καταλάβει πως στην πραγματικότητα δεν μπορεί να βλάψει κανέναν. Γιατί δεν μπορεί να μειώσει την πραγματική αξία κανενός.

Δεν υπάρχουν σχόλια: